3rd PEP Primary students work on the project in Science in English: «Where we are in space and time»

In Primary 3rd grade in order to inquire about WHERE WE ARE IN SPACE AND TIME and explore past practices that have been maintained and have evolved over time, we have been working on a project in Science in English. We have looked at different periods of history and how science and technology is ever changing. Tapping into their creativeness and open-mindedness the children in 3D have imagined, designed planned and created new machines andninventions that make our lives a little better and a little easier! Inspired by past inventors and taking into account the needs of others and the environment, we have household robots to clean the ceiling, special machines to help feed those with disabilities, and a number of fun toys for play time, among other ingenious ideas. At our INVENTION FAIR communicated openly and enthusiastically IN English introducing their prototypes, their uses and their design. In doing so we have looked at cause, change and individual responsibility.

En 3º de Primaria, con el fin de indagar sobre «DONDE ESTAMOS EN EL ESPACIO Y EL TIEMPO» y explorar prácticas pasadas que se han mantenido y han evolucionado con el tiempo, los alumnos trabajan en un proyecto de Ciencias en Inglés. Analizan diferentes períodos de la historia y cómo la ciencia y la tecnología están cambiando constantemente. Aprovechando su creatividad y mente abierta, los alumnos  han imaginado, diseñado, planeado y creado nuevas máquinas e inventos que pueden hacer nuestras vidas un poco mejor y un poco más fáciles. Inspirándonos en los inventores de la Historia, y teniendo en cuenta las necesidades de los demás y del medio ambiente, contamos con robots domésticos para limpiar el techo, máquinas especiales para ayudar a alimentar a las personas con discapacidad y una serie de divertidos materiales para jugar, entre otras ingeniosas ideas. En nuestra INVENTION FAIR  hablaron de forma abierta y entusiasta en inglés presentando sus prototipos, sus usos y su diseño. Al hacerlo, hemos analizado la causa, el cambio y la responsabilidad individual.